Aktulaności

Zumba na 9 sposobów dla każdego – sprawdź jak możesz ją uprawiać!

2015/06/18

Zumba Fitness

Najpopularniejszy rodzaj zumby, który w swojej ofercie posiada obecnie niemalże każdy klub fitness. Nie wymaga przygotowania specjalnego sprzętu – wystarczy jedynie żywa muzyka oraz pozytywne nastawienie ćwiczących. Połączenie tańca i fitnessu sprawia, że jednocześnie ćwiczysz swoje ciało i czerpiesz z zajęć niesamowitą przyjemność. Układy taneczne przystosowane są do gorących dźwięków latynoamerykańskich i łączą ze sobą rozmaite rodzaje ruchów i figur. Żywa muzyka podczas treningu jest zazwyczaj przeplatana także spokojniejszymi utworami, które pozwalają chwilkę odpocząć przed dalszym wysiłkiem.

 

Zumba Toning

Propozycja dla osób, które poza spaleniem kalorii zamierzają także wzmocnić swoje mięśnie oraz wyrzeźbić sylwetkę. Do tego rodzaju zumby potrzebne są toning sticks, czyli specjalne ciężarki o wadze 0,7 kg – dla bardziej zaawansowanych użytkowników dostępne są także toning sticks o wadze przekraczającej 1 kg. Wypełnione są one piaskiem, dzięki czemu wyznaczają rytm ćwiczeń, a także są lżejsze od tradycyjnych hantli. Muzyka przy Zumbie Toning jest nieco spokojniejsza, gdyż od żywiołowości ruchów zdecydowanie ważniejsza jest ich precyzja.

 

Zumba Sentao

Energiczny taniec z wykorzystaniem krzeseł to wyczerpujący trening wzmacniający. Doskonale wpływa na rozwój mięśni brzucha i pośladków, lecz podobnie jak w przypadku Zumby Toning, ważniejsze od interesującej choreografii są tutaj dokładnie wykonywane ćwiczenia. Kluczem do sukcesu podczas tańca Sentao jest świadome napinanie mięśni oraz dobra zabawa. Wypróbowanie nowego rodzaju ćwiczeń z pewnością będzie ciekawym doświadczeniem.

 

In the circuit

Ten rodzaj zumby polecany jest osobom bardziej zaawansowanym kondycyjnie. 30 minut intensywnego obwodowego treningu zakłada wykonywanie 8-12 ćwiczeń. Towarzyszą im latynoamerykańskie rytmy, które skutecznie przyspieszają tempo tańca. Niezwykle skuteczna, lecz wyczerpująca forma zumby spala ogromną ilość kalorii, przyspiesza metabolizm, a także zwiększa wydolność organizmu. Stanowi doskonały zamiennik treningów cardio, gdyż zawiera także elementy świetnej zabawy tanecznej.

 

Aquazumba

Jeśli uwielbiasz aktywnie spędzać czas na basenie, lecz nieustannie pociągają Cię również zajęcia fitness, a nie masz czasu na obie formy treningu – nie musisz rezygnować z żadnej z nich! Aquazumba to połączenie gorących i intensywnych tańców z orzeźwiającą kąpielą na basenie. Jest niebywale skuteczną formą treningu, wymaga bowiem większego wysiłku – opór wody sprawia, ze trzeba włożyć więcej siły w wykonywane ruchy. Dodatkowo ten rodzaj zumby jest bardzo bezpieczny – nie obciąża stawów oraz kręgosłupa, a także nie powoduje tak częstych kontuzji jak zwykłe treningi fitness. Ponadto woda sprawia, że zajęcia są przyjemne i relaksujące. Same zalety!

 

Zumba Gold

Program dedykowany przede wszystkim seniorom, ale nie tylko. Docenią go także osoby, które wcześniej nie podejmowały się żadnych aktywności fizycznych, a także te ograniczone ruchowo z przyczyn od nich niezależnych. Układ ruchów jest mniej skomplikowany i wolniejszy, zaś czas trwania treningu nie przekracza godziny. Ponadto wydłużona została rozgrzewka, co jest ważne w przypadku uszkodzonych stawów lub problemów z kręgosłupem.  Ćwiczenia te pokochają także kobiety oczekujące dziecka – pozwolą im się bowiem rozruszać bez ryzyka przeciążenia organizmu.

 

Zuba Gold Toning

Proste połączenie Zumby Gold z Zumbą Toning, czyli mniej intensywne i wyczerpujące ćwiczenia z wykorzystaniem lekkich ciężarków. Cały trening jest dostosowany do umiejętności i siły ćwiczących, dzięki czemu z powodzeniem na zajęcia te mogą uczęszczać osoby starsze i odnajdą się na nich także uczestnicy dopiero zaczynający swoją przygodę z Zumbą Gold. Po upływie czasu wielu uczestników Zumby Gold Toning zauważa, że są gotowi na kolejny poziom trudności ćwiczeń – wówczas nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować innego rodzaju zumby!

 

Zumbini

Znakomita propozycja dla świeżo upieczonych matek oraz ich małych pociech. Zajęcia te umożliwiają rodzicom ćwiczenie wraz ze swoimi dziećmi, dzięki czemu od najmłodszych lat uczą ich zdrowego podejścia do życia. Podczas treningu wykorzystywane są rozmaite rekwizyty, które pomagają maluchom rozwijać nie tylko mięśnie ciała, lecz również wyobraźnię – piłki, chustki oraz proste instrumenty. Również muzyka jest dopasowana do potrzeb dzieci i pozwala wykonywać nieskomplikowane układy taneczne. Na Zumbini mogą uczęszczać dzieci w przedziale wiekowym 0-3 lat.

 

Zumba kids i kids jr

Zajęcia taneczne przeznaczone dla starszych dzieci i młodzieży. Skupia maluchy w wieku od 4 do 12 lat i zapewnia im maksimum zabawy podczas tańca. Trening zakłada nie tylko wykonywanie prostych układów latynoamerykańskich, lecz także łączy ze sobą rozmaite gry i zabawy, więc dzieciaki nie mają czasu znudzić się formą ćwiczeń. Jest to doskonały sposób na promocję sportu wśród najmłodszych, dzięki której nie będą unikały w późniejszych latach w szkole wychowania fizycznego, a także nauczą się współpracy ze swoimi rówieśnikami.

 

Wielki Zumba Maraton

Latem istnieje możliwość dołączenia do wydarzenia jakim jest Wielki Zumba Maraton. Pierwsza odsłona tej zabawy już za nami – miała miejsce 23 maja w Gorzowie Wielkopolskim gromadząc na wspólnym treningu ponad 1000 osób. Kolejna odsłona imprezy skupiającej miłośników zumby już 19 lipca w Gdańsku. 8 sierpnia do akcji dołącza także Mrzeżyno, zaś 5 września w Ostrowie Wielkopolskim będzie szansa na pobicie rekordu Polski we wspólnym tańczeniu zumby. Organizatorem tego wydarzenia jest Fundacja Sport Support wraz z instruktorami Zumba fitness. Partnerami imprezy są: Ministerstwo Sportu i Turystyki, program Lider Animator – Obudź Swoje Ciało oraz firma Coca-Cola. 

Zobacz relację z imprezy w Gorzowie Wielkopolskim: 

 

 

Zapraszamy na nasz kanał Youtube.

Tel : + 48 725 204 984
Mail: pomoc@lideranimator.pl

Ta strona używa cookies