Aktulaności

Coca-Cola ogłasza start II edycji programu Lider Animator!

2013/05/27

W 2013 roku firma Coca-Cola chce przeznaczyć ćwierć miliona złotych na wsparcie sportu powszechnego w Polsce i ogłasza start 2. edycji programu Lider Animator, który otwiera szanse na wzmocnienie i rozszerzenie lokalnych inicjatyw sportowych w Polsce! Najlepsze projekty zostaną wsparte grantami  finansowymi o wartości od 5 000 zł do 15 000 zł. Rejestracja do programu rusza 27 maja i potrwa do 31 lipca 2013 r. Środki na granty pochodzą z Fundacji Coca-Cola (The Coca-Cola Fundation).

Wielu ekspertów potwierdza, że nie ma nic lepszego niż ruch na świeżym powietrzu. Aktywność fizyczna jest jednym z kluczowych elementów w edukacji zdrowotnej, zwłaszcza młodych ludzi. Dlatego też Coca-Cola chce odgrywać aktywną rolę w walce z brakiem aktywności fizycznej ludzi w każdy wieku, przyczyniając się w ten sposób do poprawy jakości ich życia. To jedno z globalnych zobowiązań podjętych w tym roku przez firmę.

Promocja ruchu i szeroko pojętej aktywności fizycznej jest jednym z filarów społecznej odpowiedzialności Coca-Cola. Firma po raz drugi uruchamia program grantowy Lider Animator. Jego ubiegłoroczna edycja, do której zgłoszono blisko 300 projektów z całej Polski, spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem lokalnych animatorów sportu, którzy szukają wsparcia dla swojej codziennej społecznej pracy.

- Kierując nasze działania do animatorów sportu, będących jednym z kluczowych elementów zachęcania ludzi do ruchu, chcemy zwiększać świadomość potrzeby podejmowania lokalnie działań na rzecz aktywności fizycznej i zdrowia - mówi Anna Solarek, odpowiedzialna za projekty sportowe w firmie Coca-Cola Poland Services. Wierzymy, że program Lider Animator po raz kolejny zaowocuje nowatorskimi pomysłami wartymi szerokiego rozpowszechniania, promowania i wsparcia – dodaje.

Lider Animator skierowany jest do jednostek samorządu terytorialnego i instytucji oświatowych, ale przede wszystkim do lokalnych animatorów organizujących różnego rodzaju zajęcia rekreacyjne, programy szkolne i imprezy sportowe oparte na aktywności fizycznej. Program nagradza najciekawsze projekty, które mają na celu zachęcać lokalne społeczności do aktywnego życia.

Do tegorocznej edycji programu Lider Animator, który odbywa się pod hasłem „Sport jest twoja pasją? Podziel się nią!”, zgłoszenia można nadsyłać w terminie od 27 maja do 31 lipca br. za pośrednictwem strony www.lideranimator.pl . Autorzy najciekawszych pomysłów na organizacje zajęć sportowych mogą walczyć o granty finansowe o wartości od 5 000 zł do 15 000 zł. W tym roku firma Coca-Cola chce przeznaczyć ćwierć miliona złotych na wsparcie inicjatyw sportowych w Polsce.

Program oferuje także wsparcie merytoryczne - zaproszenie do Akademii Lidera. Akademia Lidera jest okazją do wymiany doświadczeń i pogłębienia wiedzy dzięki specjalnie przygotowanym szkoleniom, które wzbogacają wiedzę animatorów oraz wyposażają ich w narzędzia ułatwiające realizację podejmowanych przez nich na co dzień działań. Akademia jest także ostatnim etapem weryfikacji zgłoszonych do programu projektów – autorzy najciekawszych projektów osobiście, przed komisją konkursową, zaprezentują swoje pomysły.

W tym roku w skład komisji konkursowej Lidera Animatora wejdzie także przedstawiciel Ministerstwa Sportu i Turystki, które od samego początku aktywnie wspiera ideę programu.

- Zależy nam, by stwarzać warunki, szczególnie ludziom w lokalnych społecznościach, do uprawiania sportu i aktywności fizycznej – mówi  Dariusz Buza, Dyrektor Departamentu Sportu dla Wszystkich w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z samorządami przygotowało ogólnodostępną i bezpłatną infrastrukturę –  ponad 2600 obiektów sportowych Orlik w całym kraju, która jest dla nas podstawowym narzędziem zachęcającym ludzi do ruchu. To na co teraz będziemy chcieli położyć nacisk, to aktywizacja animatorów Orlików i przygotowanie ich do efektywnej realizacji swoich zadań. Te założenia są bardzo bliskie idei programu Lider Animator, z którym wiążemy duże nadzieje – dodaje.

Partnerami programu Lider Animator są Fundacja Aktywności Fizycznej i Sportu „SportSupport” oraz Szkolny Związek Sportowy, a patronat honorowy nad przedsięwzięciem objęła Pani Joanna Mucha Minister Sportu i Turystyki.

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:

Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.

Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Cenimy sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Dlatego staramy się być odpowiedzialnym sponsorem i wykorzystywać nasze zaangażowanie w Olimpiadę do motywowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.

Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie - sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 600 tysięcy młodych ludzi oraz uruchomiony w 2012 roku w związku z UEFA EURO 2012™ program Lider Animator, który nagradza najlepsze projekty animacji sportowej w lokalnych społecznościach.

W 2012 roku firma wyróżniła 16 projektów spośród blisko 300 zgłoszonych do programu, wręczając czeki na łączną wartość 211000 zł.

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata.  Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają 2700 osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.

Zapraszamy na nasz kanał Youtube.

Ta strona używa cookies